vrijdag 29 juli 2011

Eerste hardlooptraining op curacao is een feit!

Afgelopen maandag de grote reis naar Curaçao gemaakt, om daar 4 maanden te werken en uiteraard te trainen om een goede basis te leggen voor het winterseizoen in Nederland.
Door de warmte hier op dit eiland ( 32 granden ) was ik toch genoodzaakt om de eerste dag even ontspannen te wennen aan de warmte, maar het kriebelde al om m'n hardloopschoenen aan te trekken.
De 2de dag was het dan zo ver, hardlopen in de Carribiën. Ik ging ontspannen van start om een 5 km te gaan lopen op een heuvelachtig terrein. M'n hartslag steeg al sky hoog terwijl ik ontspannen liep dacht ik.
T is hier gewoon zo dat je hartslag op een of andere manier met die hitte sneller gaat kloppen met een lage intensiteit.
Het contact met een atletiekvereniging is ook al gelegd ( the Eagles ) en waren serieus aan het trainen en ik  zag mezelf al meters maken op de baan.
Vanaf eind augustus ga ik daar helemaal voor en hopelijk klopt het gezegde:
Trainen in de warmte maakt goed in de winter.
Dus gas erop!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten