dinsdag 13 mei 2014

Voedingsdagboek tijdens een trainingsdag.



Als marathon loper staat hieronder mijn voedingsdagboek tijdens een trainingsdag

Ontbijt:
Havermout met chiazaadjes / rozijnen / zonnebloempitten / frambozen / cacao en wat rauwe honing














Drinken:
Kop verse munt thee

Dit ontbijt laat ik 2 uur zakken voordat ik begin met mijn lange interval training van 20km
Training: 20km lange tempo blokken

Na terugkomst van de training:
Drinken:
Glas kokoswater.
Dit zorgt ervoor dat mijn lichaam direct gehydrateerd wordt met de nodige mineralen.


















Na een verfrissende douche maak ik direct een smoothie:
Van 2x sinaasappels / halve banaan / hand vol spinazie / hennepzaad en een schep eiwitten.
Omdat het vloeibaar is, kan mijn lichaam de nodige voedingsstoffen snel opnemen om het glycogeen voorraad snel weer aan te vullen en de nodige eiwitten zorgen voor het spierherstel

 

















Lunch:
Teff / banaan pannenkoek met een halve avocado en rauwe honing
Dit om de verdere koolhydraat voorraad en eiwitten weer aan te vullen.

 
























Tussendoor:
1x rijstwafel met amandelpasta
1x kiwi.

Drinken tussendoor:
Water / Groene thee

Training: 8km herstelloop
Na de training:
Glas water
 

Avond eten:
Broccoli / zoete aardappel uit de oven / zalm pesto

 












2 uur voor het slapen gaan:
Schaaltje Biest + hand noten + 1x kiwi
Glas Munt thee.
Biest staat bekend om de kalveren goed te laten groeien, dit betekend dat er veel eiwitten inzitten. Het is ook te verkrijgen als poedervorm genaamd “colostrum”
Mijn lichaam kan optimaal herstellen van de trainingen met voldoende eiwitten voor de nacht.
Tevens zorgen de noten voor de vetten en een voldaan gevoel.



Na aanleiding van de opleiding “Trainer Hormoonfactor”, heb ik mijn voedingspatroon aangepast, waardoor ik al snel veranderingen merkte.
Ik herstelde sneller van zware trainingen. Dit heeft weer tot gevolg dat ik eerder en zonder spierpijn kan beginnen met een nieuwe training, waardoor uiteindelijk mijn prestaties met sprongen vooruit gingen.


Voor vragen of advies, ben ik graag bereid om hier aan te voldoen en je te voorzien van de nodige kennis op dit gebied.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten