zondag 22 januari 2012

Cross Someren. Het komt eruit!!

Mijn doel in de winter is 1ste worden tijdens Nederlands Militair Kampioenschap Cross 10km. Voordat dit zover is wilde ik nog 1 wedstrijd lopen en wel in Someren. Een hele mooi cross, en wel een echt cross met veel blubber bochten water, alles was een echte cross in zich moet hebben vind ik eigenlijk.
Vooraf was ik wel gaan kijken naar het parcours op aanraden van Ann, om te kijken of het niet te nat is, want je moet wel zien waar je je voeten neer zet voor het geval dat er iets onder ligt wat je niet ziet en dan alsnog een blessure oplopen. Dat moet ik niet hebben.
Maar de organisatie had beloofd om het parcours helemaal in orde te maken.
Bij de start zag ik Frans Pasmans en Jos Elfrink. Beide goed lopers, dus wist dat ik aan de bak moest.
Na de start wilde ik gelijk aan kop gaan lopen omdat je vrij snel een pad langs een sloot krijgt maar je alleen maar achter elkaar kan lopen en moeilijk kan inhalen en dat vind ik best vervelend. Dus na het startschot gas geven. Gelukkig kon ik als eerste dat pad in gevolgd door Jos en Frans. Het waren 4 rondes van 2km en ik merkte na ronde 2 dat ik de nr 2 Jos steeds verder van me vandaan liep en zag dat Frans  nog verder achter  me lag. Ik kreeg toen nog meer energie en dacht niks anders dan gas blijven geven en hier 1ste worden.
Ik kon lekker ontspannen finishen met een mooie eerste plek met een tijd van 28.21 over 8km.
Had na afloop ook echt het gevoel van, De trainingen van Curacao komen eruit. yess!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten