zondag 22 januari 2012

eerste wedstrijden.

Na terugkomt uit Curacao, heb ik 5 dagen rust genomen om natuurlijk weer te wennen aan deze barre koude temperaturen en om toch even nog te recupereren van de wedstrijd in Aruba. Want dat was toch wel een aanslag op mijn lichaam merkte ik wel. 3 dagen na de wedstrijd had ik nog steeds lichte hoofdpijn. Maar goed rust is belangrijk dus heb ik na 4 maanden weer heerlijk thuis kunnen genieten. Uiteindelijk moest het er toch van komen en ging ik weer rustig beginnen met duurlopen, om vervolgens me weer te richten op de wedstrijden. Na mijn eerste baantrainingen moest ik helaas afhaken bij de wedstrijd in Reusel. door de enorme spierpijn. Een week later stond Sint oederode op het programma. Dit was voor mij de graat meter om te weten hoe ik er voor zou staan. Ik voelde me goed en was licht gespannen. Het waren 4 rondes en lag goed aan kop tijdens de race. Uiteindelijk haalde Tim Tinus mij in. Hij had net wat meer snelheid en ik finishte als 2de met een tijd van 32.27 over 8975 meter. Op zich tevreden, maar de dag erna voelde ik goed mijn kuiten. herstellen/ rust is dan weer het sleutelwoord.

Toen was het tijd voor de 2de cross in Oirschot ( tevens brabantse kampioenschap )
Alle concurenten waren aanwezig, frans tim, de toppers greg van hest, luc krotwar. dus dat het snel zou gaan dat wist ik van te voren.
De start ging dan ook enorm hard, en had na 500m het gevoel dat ik misschien wel iets te hard was gestart. Maar goed doorlopen en kijken waar het schip strand. na 5km km kwam frans mij voorbij en het werd een gevecht tussen mij en Tim Tinus. Op het einde was het samen sprinten naar de finish waarvan ik net 2 sec eerder over de finish kwam helemaal lekker stuk met een 4de plek overall en 2des op de brabantse kampioenschap met een tijd van 32.13 over een afstand van 9288meter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten