zondag 22 januari 2012

Nederlands Militair Kampioenschap Cross 10km

DE wedstrijd waar ik de afgelopen tijd voor getraind had. De wedstrijd was op dezelfde plek als vorig jaar en wist hoe het parcours eruit zag. Vorig jaar was er veel los zand waar door het best pittig kan zijn en waar ik ook 2des werd met een tijd van 35.55, maar nu was de ondergrond hard door bevriezing en heb ik mijn 9mm spikes eruit moeten halen om er 6mm onder te doen.
De nr 1 van vorig jaar was helaas niet aanwezig, maar dat wil niet zeggen dat ik zou winnen want er kan weer nieuwe concurrentie aanwezig zijn. Ook hier was de start enorm hard. De voorste rij bestond ook voornamelijk uit Mariniers die volle bak vertrekken, tja dan moet je mee gaan anders blijf je hangen in een groep en dat is niet goed. Ik zat gelijk aan kop en dat was goed. Ik verwachtte wel dat ik nog ingehaald zou worden maar dat was niet het geval. Het waren 5 rondes van 2km en het fijne daarvan is dat je na elke doorkomt te horen krijgt hoe het ervoor staat en wie er achter je loop, maar vooral hoever diegene achter me loopt. Ik hoorde dat hij 100m achter me lag. Mijn tempo lag dus goed en moest het zo vast houden. Na de volgende doorkomsten merkte ik dat de afstand steeds groter werd en tot mijn grote vreugde kwam ik met gebalde vuisten over de finish met een tijd van 35.30. Ik was daar super blij mee 1ste Nederlands Militair Kampioen Cross!! Super gaaf.

1 opmerking: